Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2009

L. Sepulveda, Η ιστορία του γάτου που έμαθε σ' ένα γλάρο να πετάει

The students of class A1 read the novel in the classroom and present to you the analysis of the novel and the writer’s biography



Σταυρόλεξο : Ο Ιουστινιανός και το έργο του


Στο μάθημα της Ιστορίας κάναμε το παρακάτω σταυρόλεξο, που αφορά τον Ιουστινιανό και το έργο του. Για να το λύσετε θα πρέπει να διαβάσετε το κεφάλαιο της Μεσαιωνικής και Νεότερης Ιστορίας της Β΄ Γυμνασίου "Ο Ιουστινιανός και το έργο του" σελίδα 16 - 18.

  1. Στάση που αντιμετώπισε ο Ιουστινιανός το 532 μΧ
  2. Οι δήμοι του εξεγέρθηκαν κατά του Ιουστινιανού
  3. Στόχος της εξωτερικής πολιτικής του Ιουστινιανού ήταν η αποκατάσταση της «Ρωμαϊκής ………»
  4. Ο «Ιουστινιάνειος……» περιείχε νόμους που εκδόθηκαν πριν τον Ιουστινιανό.
  5. Σύμφωνα με τον ιστορικό Προκόπιο το κομμάτι αυτό της Αγίας Σοφίας μοιάζει να κρέμεται από τον ουρανό.
  6. Το Ιουστινιάνειο …… αποτέλεσε τη βάση του ευρωπαϊκού δικαίου.
  7. Έργο του Ιουστινιάνειου Κώδικα που περιελάμβανε γνώμες ρωμαίων νομικών.
  8. Αρχιτέκτονας από τη Μίλητο που έκτισε την Αγία Σοφία
  9. Στην περιοχή αυτή ο Ιουστινιανός αντιμετώπισε τους Πέρσες.
  10. Νέοι νόμοι που εκδόθηκαν μετά το 534μΧ και γράφτηκαν στα Ελληνικά και όχι στα λατινικά.
  11. Ο Ιουστινιανός στην προσπάθειά του να αποκαταστήσει τη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία κατέλυσε αυτό το γερμανικό βασίλειο της Ιταλίας.
  12. Το λαμπρότερο κτίσμα του Ιουστινιανού που αποτελεί σύμβολο της Ορθοδοξίας.

τάξη Β2

Class B2 made the crossword “Emperor Justinian and his era” for the lesson of Medieval History


Επίσκεψη στη Δημοτική Πινακοθήκη / A Visit in Thessaloniki's national gallery

The students of class A1 visited the national gallery of Thessaloniki, they guided in the painting exhibition of Chatzikiriakos – Gikas and then in the classroom they wrote texts to present the painting that they preferred, in the lesson of Greek Language , in chapter: description

Τα δελφινάκια του Αμβρακικού

The student of class A1, Athanasakis Michalis presents the analysis of Ntinopoulos’ novel “ The little dolphins of Amvrakikos”




Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας διδαχτήκαμε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Ντίνου Δημόπουλου "Τα δελφινάκια του Αμβρακικού". Μου άρεσε πολύ κι έτσι αποφάσισα να σας το παρουσιάσω. Σας συστήνω να το διαβάσετε.
Ο συγγραφέας του βιβλίου, Ντίνος Δημόπουλος, είναι και σκηνοθέτης. Αφιερώνει το βιβλίο στο γιο του, Χρήστο.

Τα πρόσωπα της ιστορίας είναι ο Πέτρος, η Ανθούλα, ο Πάνος και οι συγγενείς των παιδιών. Τα διάφορα γεγονότα διαδραματίζονται στο Κοχύλι, ένα χωριό κοντα στον Αμβρακικό Κόλπο, ένα καλοκαίρι στη δεκαετία 1920 - 1930.
Ο Πέτρος και η Ανθούλα καθώς παίζουν ανακαλύπτουν κάτι εκπληκτικό και συνάμα τρομερό. Μια φτωχική καλύβα φιλοξενεί ένα φυματικό παιδί, τον Πάνο. Τα παιδια προσπαθούν να τον βοηθήσουν, αλλά οι κάτοικοι του χωριού δεν τον θέλουν.
Αυτή η συγκινητική και τρυφερή ιστορία έχει κερδίσει πολλά βραβεία: 1ο βραβείο σε φεστιβάλ στη Βοστώνη, 1ο βραβείοστο φεστιβάλ των Καννών και το 1ο βραβειο σε φεστιβάλ στην Αυστρία. Οι κριτικές ήταν όλες θετικές και οι δημοσιογράφοι χαρακτήρισαν τους ήρωες "τρυφερά δελφινάκια".
Εμείς παρακολουθήσαμε την ταινία σε προβολή που έγινε στο σχολείο μας και μείναμε καταγοητευμένοι.

Αθανασάκης Μιχάλης, Α1
The students of class A1 wrote about the briefing that they had by the MEDITERRANEAN SOS Network, a non-profitable, non-governmental organization



Στις 8-10-2008 στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε μια ενημέρωση του Δικτύου Μεσόγειος SOS. Ήταν πραγματικά μια πολύ καλή εμπειρία. Μάθαμε πολλά για τον πλανήτη μας και για το νερό. μας είπαν πως για να γίνουμε ενεργοί πολίτες πρέπει να κάνουμε κάτι κι εμείς. Μπορούμε να καταναλώνουμε πολύ λογότερο νερό απ' ότι καταναλώνουμε σήμερα. Θεωρώ ότι αυτό το πρόγραμμα ενημέρωσης πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί, γιατί μέσα από αυτό εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας και γινόμαστε υπεύθυνοι πολίτες.
Αναστασία Καραπιλιάφη Α1

Από την ενημέρωση έμαθα ότι το 95% είναι αλμυρό νερό, το 4% είναι γλυκό νερό της θάλασσας και το 1% γλυκό νερό ποταμών - λιμνών.
Στο σπίτι μας ξοδεύουμε νερο:
στην τουαλέτα 40%
στο μπάνιο 25%
στο πλύσιμο πιάτων 20%
στην κουζίνα 10%
στο καθάρισμα 5%
Κατάλαβα ότι αν δε δράσουμε, σε λίγα χρόνια δε θα έχουμε νερό.
Κατερίνα Κολοκοτρώνη Α1

Το νερό είναι ένα πολύτιμο αγαθό, το οποίο δεν πρέπει να σπαταλιέται. Δυστυχώς όμως οι περισσότεροι άνθρωποι ξοδεύουν άσκοπα το νερό. Από την ενημέρωση μάθαμε ότι χωρίς το νερό δεν υπάρχει ζωή, γι' αυτό στο εξής θα προσέχουμε πολύ και δε θα το ξοδεύουμε.
Βασιλείου Μαρία Α1